lördag 24 november 2018

Julklappstips!!


Nu närmar sig julen med stormsteg! Tänkte att jag idag skulle ge ett förslag på en enkel men fin present att ge bort när man inte vet vad man ska ge till någon som har det mesta och inte heller önskar sig något. För en gångs skull tänkte jag inte vara ute i sista minuten och paniklimma dagen innan julafton utan jag börjar i tid i år :D

Till denna så tog jag en lite mindre chokladask. Min styvpappa älskar dessa likörgodisar.
Så jag köpte ett par askar och tog lite vit gesso på kanterna eftersom kanterna kommer synas då jag inte klär in hela askarna med cardstock utan mäter ut delar och klistrar dit.


Jag älskar milda enkla julfärger och valde Bazill Askgrå cardstock som botten och Maja designs julpapper från collectionen I Wish.

Jag mätte upp och skar ut alla delar både cardstocken och Majas papper.

Till Cardstocken använde jag tacky glue limmet för att pappret skulle fästa ordentligt på underlaget.
Till mönsterpappren använde jag dubbelhäftande tejp för att inte pappret skulle bubbla sig och se konstigt ut. 

När allt detta var klart var det äntligen dags att dekorera!!
Jag använde mörkröda rosor och lila små bär,
bilden är från ett klippark så enkelt och fina att använda och perfekta till såna här projekt.
Jag använde guldfärgat glitterpapper som är lite tjockare och perfekt att stansa ut god jul i.
God jul diesen som är Idas magasins egna länk här:https://idas-magasin.storedo.com/p/god-jul-stansmall
Idas har även jättefina skridskor som jag använde till dekoration i ena hörnet. 
Jag klistrade fast god jul med min limpenna (som jag absolut inte kan klara mig utan) på en tag som jag limmade endast på sidorna och i underkant. Jag ska nämligen sätta dit trisslotter sen. Det blir en perfekt ficka till just lotter eller även presentkort om man hellre vill ge bort det. 



En fin enkel present att ge bort nu i jultider. Funkar även att ge bort som present om man vill det men eftersom det snart är jul så är det en perfekt present.

Min materiallista:
Från Idas Magasin:

God Jul die
Mönsterpapper Maja design I Wish
Bazzill cardstock askgrå.
skridskor i trä
vita tags
tacky glue lim
dubbelhäftande tejp
Glitterpapper i guld
Vit gesso
klippark julmotiv från Push out topper
mörkröda rosor
lila små bär
grönt blad

Från egna gömmor
en liten guldstjärna


Hoppas ni får en trevlig pyssellördag!

kramar Maria

Inga kommentarer: