lördag 17 november 2018

Kort till man

Hej hallå!!

Idag har jag bytt dag för bloggningen. Så i fortsättningen får ni se mig på lördagar!

Denna gång visar jag ett manligt kort i bloggen. Som ni alla vet så är ett manligt kort så svårt att få till. Men tror att jag lyckades denna gång ;)

Jag spinner vidare från förra veckans album med Maja designs underbara papper the celebration.

Jag valde att som kortbas använda ett svart cardstock, Sedan använde jag klipparket för att klippa ut den manliga bilden, mönsterpappren är spillbitar från albumet men alla papper är från maja designs celebration.

Grattisdien är den mindre av dom två som finns av Idas Magasins egna. Länk till båda kommer här:
https://idas-magasin.storedo.com/p/grattis-2---stansmall den stora och den lilla som jag använt till dagens kort kommer här: https://idas-magasin.storedo.com/p/grattis-3---stansmall så smidiga att använda.
Den stora rekommenderar jag om man vill att grattiset ska vara överhängande i blickfånget.
Eftersom jag ville göra ett enkelt kort men manligt så dekorerade jag inte så mycket. Mannen (min svärfar) som ska få detta är inte en prålig person utan mer rak och enkel. Så jag försöker när jag gör kort att det ska passa personen som får det.

Så det blev ett enkelt litet hjärta i trä och så använde jag Liquid pearls copper pearl
 till det nedre vänstra hörnet och till det högre övre hörnet.


Nu hoppas jag bara att mottagaren blir glad. 

Vad har jag då använt från Idas Magasin:

Grattisdie den lilla modellen
Cardstock svart Bazzill
Liquid pearls copper pearl
Ljusgrått cardstock bazzill till grattiset
trähjärta
Klippark och mönsterpapper från Maja designs colletion The celebration.
och även dubbelhäftande tejp istället för lim för att fästa papprena.

Hoppas ni får en fin lördag och att detta kort kunde inspirera lite!

Kramar Maria

Inga kommentarer: