torsdag 8 november 2018

Julkortspremiär!

Här är det - årets första! Jag gör inte så många julkort som en del andra, så det är rekord för mig att ha ett klart i början av november. Men när jag fick se det fina klipparket i butiken och Yvonne berättade att de hade snö på flaska - då fanns det ingen återvändo!

Det bruna mönsterpappret passar så bra ihop med både motivet och färgerna på blommorna tycker jag!

Jag har tagit ett av de motiv som fanns på klipparket och förstärkt snön med lite extra, konstgjord snö. Det var mycket enklare än jag trodde. Tryck ut, ungefär som med Stickles, och låt torka. Pipen på flaskan är smal och då är det ganska enkelt att få snön på rätt ställe. Det tar några timmar för snön att torka, så jag rekommenderar inte att börja med att ha snö på motivet, utan spara det till sist. Eventuellt gjorde jag inte som jag borde...

Här syns det tydligare att jag har satt stickles på blommorna och på ramen runt motivet. 

Annars har jag använt baksidan på ett supersnyggt julpapper från Maja Design som enda bakgrund till motivet. Jag har monterat båda lagren på en vit kortbas och sedan lagt till blommor, charms och blad. Och så min julhälsning förstås. Jag skrev ut den med min Dymo, för att få en kontrast till det i övrigt ganska gulliga kortet.

Närbild på hur snön ser ut när den torkat. Snyggt, eller hur?

Klipparket har förresten en trevlig bonus: Man behöver inte ens klippa ut motiven! De är redan stansade och klara, bara att trycka ut lite försiktigt. Praktiskt när man ska göra många kort!

Materiallista:

Och sist men inte minst... Snö på flaska

Inga kommentarer: