lördag 8 december 2018

Avbrott i julkorten

Idag är det lördag igen och förra helgen bara flög förbi och jag missade totalt mitt inlägg!
Skrämmande när man upptäcker på måndagen att helgen sagt swish =O tur man har en snäll chef som förstår när hjärnan inte är med och livet susar fram och minnet är kortare än kortast XD

Men nu är jag tillbaka igen!
Denna gång så har jag gjort ett litet avbrott i alla julkort som ska göras och har gjort ett grattiskort.

Ibland när fantasin tryter så brukar jag kolla på kort på mina gamla skapelser och vips kan man ta lite här och lite där  och så har man ett nytt kort direkt!

Jag har använt färdig kortbas, är så smidigt att använda när man behöver göra ett kort snabbt och cardstocken man har inte är i rätt färg eller bara vill vara lite lat.

Sen har jag använt en magnoliastämpel den hittade jag  i mina gömmor och Idas magasin har inte magnolia men en massa andra underbara stämplar! Men till just detta kort passade det bäst så den fick glida med på ett bananskal denna gång.

Jag har använt bazzills gråa cardstock till molnen och till att lyfta fram stämpeln. Stämpeln är målad med Tim Holtzs distress inks och det har Idas många fina färger av!

Hjärtarna är woodweners och jag valde att ha dom träfärgade man kan distressa dom eller ha på Stickels. Jag älskar stickels man kan ha dom direkt på cardstocken. (se på molnen eller grattiset) eller på blommorna för att lyfta blommorna lite.
Så jag hoppas att inspirationen av detta kort kan hjälpa er om ni vill ha nåt annat att göra  än julkort!
Nästa gång ska jag göra ett kort med en av idas egna stämplar! 

Vad jag har använt från Idas magasin:

Grå cardstock från Bazzill
Gul cardstock från Bazill
Blommor
Silver Stickels
Idas magasins egna grattis die den lilla
woodweners hjärtan
bakgrundspapper blått med guld bo bunny
Färdig kortbas med kuvert 6x6 inch

Egna gömmor
Mörkblå pappersbakgrunden
magnoliastämpeln
Ballongdiesen

Hoppas ni får en fin andra advent imorrn och har en fortsatt fin lördag!
kramar Maria

Inga kommentarer: