torsdag 13 december 2018

Julhälsning med choklad

Nu har jag gjort det igen. Jag har gjort ett enkelt fodral till en chokladkaka och dekorerat med snygga julpapper från Maja Design.


Jag har slagit in själva chokladkakan med ett mörkbrunt cardstock och vikt längs kanterna på chokladen. Inga mått eller någon mall som krånglar till det. Sedan har jag måttat med det rutiga pappret och skurit till så stort som jag ville ha det. Den röda biten var en spillbit från förra årets julkortstillverkning som jag bara älskar. Titta på mönstret som gömmer sig där i det skavda röda, visst är det underbart?


Jag valde att dekorera lite på kanten, för att ge plats åt det röda pappret. Sugrören hittade jag i en inredningsbutik som hade utförsäljning i somras, de passar ju perfekt till julkorten! Sedan har jag dragit med Stickles Platinum längs kanterna på det rutiga och den lilla bården med kottar som jag lade runt mitten.

Förra veckan skulle jag visat ett julkort, men jag slog till på influensa istället. Låg i soffan och frös under en filt medan julkortet mognade på skrivbordet. Nu är det äntligen klart!




Jag har använt papper från Maja Design, lite Distress Inks och massor av Stickles Platinum. Julkort ska glittra ordentligt, eller hur?


Mönsterpappren kommer från Maja Designs kollektion Joyous Winter Days. Jag har länkat till två av pappren, men du hittar många fler i shoppen. :)

Materiallista:
Kortbas
Stickles Platinum
Glittriga enamel dots
Klippark från Maja Design Joyous Winter Days
Alfabetsstickers (gröna)
Blommor i rött och vitt
Idas dies - God Jul
Maja Design - Joyous Winter Days - Cheerful
Maja Design - Joyous Winter Days - Santa Claus


Inga kommentarer: