fredag 28 december 2018

Kärlekskort i vintriga färger

Hej och god fortsättning!

Idag har jag använt papper från Maja Designs julkollektion till ett helt annat sorts kort - ett kärlekskort. Jag gillar ju den här årstiden med det bleka ljuset, minusgraderna och all snö. Det gör mig glad! När jag satt vid mitt pysselbord bestämde jag mig för att fortsätta med julpappren, men göra ett annat sorts kort. Jag var inte riktigt klar över vilken sorts kort jag skulle göra, men jag började ändå med att skära till några kvadrater. Istället för att färga in kanterna med distress ink, som jag brukar, har jag embossat kanterna med silver, för att ge kortet mer ljus istället för mörka kanter. Jag har helt enkelt dragit med min embossingdyna längs papperskanterna och sedan hällt över pulvret, innan jag värmt med min fön.


Jag satt och funderade lite på vad det var för sorts kort jag gjorde, när jag hittade en liten liten bit wellpapp och kom på att den skulle vara en perfekt kontrast till de fina mönstren i pappren jag valt. Jag rev av den lite snett för att ge lite mer struktur, och satte dit bokstäverna lite på prov. När jag lagt alla lager på varann var det klart! Ett kärlekskort!


Bandet hade jag liggande på bordet sedan ett tidigare projekt och jag knöt det runt mina papperslager på prov. Jag gillar den stora rosetten som ger mer volym och fluff till kortet.



Materiallista:


2 kommentarer:

Anonym sa...

Bokstäverna finns inte bland stickerserna du hänvisar till. Men du har väl ÄRLIGT TALAT använt Tim Holtz alfabets dies Vintage? Tyckerman ska ge rätt information, låt bli annars!

Anna Karlsson Widmark sa...

Hej! Jag har använt bokstavsstickers. Som du påpekar finns de inte längre bland Idas Magasins utbud i webbshoppen. Jag ber om ursäkt för att jag länkat till något som inte fanns. Jag har dessvärre inte använt mig av någon dies, även om de bokstäverna är ganska lika. Tack för att du läst mitt inlägg och tagit dig tid att kommentera. Med vänlig hälsning, Anna