tisdag 23 juli 2019

BEAUTY - TAVLA

Hej!

I dag vill jag visa er en tavla med fina bilder från Maja Design på.

Jag började med en hård cardboard bit som fick ett lager Gesso på sig.
När det hade torkat så la jag en stencil med lite text på och drog ett lager modelling paste ovan på och drog sedan bort stencilen.
Jag torkade allt med Heat tool.
Jag målade sedan allt med tre olika nyanser av metallicfärger som finna att köpa i den fysiska butiken.
Sedan tog jag lite metallique wax på mitt finger och gnuggade försiktigt på de upphöjda delarna av texten. Det gör att det syns lite extra.
Jag plockade sedan ihop några matchande bakgrunds papper som fick vara tillsammans med de fina bilderna. Jag rev kanterna på de mönstrade papprena och färgade in kanterna med distressfärg.
Pyntade min lilla tavla med halvpärlor.
Så här blev det.









Produktlista.
Klicka på texten för att komma till shoppen.

Hård cardboard, men man kan använda denna i stället. 
Gesso
Stencil
Modelling paste
Metallicfärg - endast fyskisk butik
Metallique wax
Maja design - Celebration
Halvpärlor

Hoppas att ni finner inspiration.

Ha en underbar dag!
//Madde

Inga kommentarer: