tisdag 26 november 2019

ALTRAD TOFFIFEE-ASK

Hej!

I dag vill jag visa er en altrad toffifee ask. Just denna ask gjorde jag på Ida´s Magasins träff som hölls i Östansjö. En av de bästa träffarna jag varit på!
Kan varmt rekommendera deras kommande träff den 29 februari.

Asken.
Jag började med att klä in asken i vitt cardstock som jag färgade in kanterna med distressfärg.
Sedan valde jag ut en bild från Maja Designs papperskollektion. När jag valt ut bilden så valde jag ut matchande mönstrade papper från samma kollektion. Fast med Majas papper så kan man bog blanda ganska friskt utan att färgerna går emot varandra. Jag älskar verkligen Maja Designs papper.

När alla papper var valda så skar jag till dom så de passade på min ask. Jag färgade även in dom kanterna.

Jag använde en klassisk doily lace från Martha Stewart.
På bakgrundspappret så la jag en stencil med stjärnmönster på och drog ett lager med Modelingpaste över och lät det få torka.

För att få lite mer liv i min bakgrund så la jag till lite ost-tyg som jag drog lite i för att trådarna skulle bli mer synliga.

Allt limmades samman och sen var asken klar.

En perfekt present att ta med när man ska på glöggmingel eller varför inte ge till sig själv när man förtjänar det.




De andra askarna är nästan likadana. Jag skippade att greja med modelling paste. Dessa fick bara vara som dom var. Blev fina ändå.


Här är en ask i lite mer röda toner.



Materiallista.



Toffifee ask (inköpt på en matbutik)

Inga kommentarer: