tisdag 1 juni 2021

50-årskort med extra bubbel

 Hej och glad tisdag! 

Idag är första sommardagen enligt kalendern och jag har fått kämpa med att hålla eleverna kvar i klassrummet på mina lektioner, precis som det ska vara i slutet av läsåret.

Idag vill jag visa ett kort jag gjorde till en kollega som fyllde 50 för ett par veckor sedan. Hon är en glad och bubblig typ med en förkärlek för snygga skor, och en stjärna i klassrummet! 


Mitt kort består av en kortbas som jag sedan dekorerat framsidan på. Jag tycker det är väldigt smidigt med färdiga kortbaser, de är ofta lite mer stabila än de som man viker själv av cardstock, och så är de klara - bara att ta fram och dekorera!

På kortbasen har jag satt en bit av ett mönsterpapper från Maja Designs nya serie Miles Apart - Have Faith. Det har jag skurit lite mindre än själva kortbasen, så att jag får en snygg vit ram runt. Sedan har jag lagt till ett lager struktur med lite ostduk - det är ett kul sätt att liva upp ett annars ganska platt kort. 


På ostduken har jag satt stjärnor som jag stansat ur spillpapper från samma serie signerad Maja Design. Jag ha fäst dem med 3D-kuddar för att få ännu mer liv i kortet.

Som ytterligare dekorationer valde jag 3D-knappar som ser ut som en champagneflaska med tillhörande glas och bubblor, några rosor och självklart thickers-siffror med glitter! Just de knappar jag har använt här verkar vara slut i webbshoppen just nu, men hör av dig till Yvonne och se om de finns i den fysiska butiken! Det finns många andra fina och kul knappar HÄR. Jag avslutade det hela med en liten charm vid rosorna.

1 kommentar:

Rosa A sa...

Jättefint kort Anna ❤