onsdag 30 juni 2021

En dröm i rosa

 Hej och glad onsdag!

Hoppas att du har kunnat njuta av de första sommarveckorna och att du har kunnat göra saker du gillar. Jag har tillbringat mer tid vid mitt pysselbord än jag trodde - det är så kul att ha hittat tillbaka till alla fina papper och saker!

Idag vill jag inspirera med ett rosa, blommigt kort som jag gjort med papper från Maja Designs kollektion Miles Apart. Jag började som alltid med en kortbas i vitt, och skar till en passande bit av pappret som heter Have Faith. När jag lade det mot min kortbas tyckte jag att det såg lite tomt ut, så jag stämplade med en bakgrundsstämpel på det rosa pappret för att ge det lite mer liv.


Sedan gick jag vidare till Ephemera-arket i samma papperskollektion och skar ut en vacker bild på en liten drömmig blombukett. Jag färgade in kanterna med lite distress ink i färgen Walnut Stain och gjorde samma med bakgrundspappret. Sedan stämplade jag lite text med samma bakgrundsstämpel runt buketten också.

Jag hade kunnat vara klar där, men jag gillar ju detaljer, så jag bestämde mig för att lägga till några lager. Ovanpå bakgrundspappret lade jag ett litet tårtpapper, en doily, och sedan drog jag både ett tunt snöre och en fin washitejp med silverprickar runt alltihop. Bilden på buketten fäste jag med 3D-kuddar på bakgrunden. Innan jag kände mig helt klar, satte jag dit en liten vit ros, en rosa vallmo och några små pärlor på ena kanten. 

Det här kortet kommer jag att kunna ge bort till någon i sommar, kanske som födelsedagskort eller som en liten hälsning från mig.

Ha en fin vecka, så ses vi snart igen!




Inga kommentarer: