tisdag 7 maj 2024

Dansant kort med en twist.

Dansant kort med en twist.



Här visar jag en lite rolig idé på ett kort.


Jag har använt mig av ett klippark från Stamperias serie "Desire, small cards".

Fick lite Spanien känsla med dans och röda roser.

Till det tog jag "Let's Polka In The Meadow" från Lawn Fawn, 

svart med vita prickar.

Sen valde jag svart och rött cardstock, hörndies, distressade kanter, spets och band.





Ett gjutet hjärta i resin målat med svart gesso och Finnabair wax blir fin dekoration.



På Insidan har jag stansat ut en ram att lämna hälsningen på.

Även här får de fina hörnen som jag hade på framsidan vara med.

Hörnen är från Jeanine's Art - Perfekt Butterfly Flowers,

samma som jag använde på mitt förra blogginlägg.

~~~~

Nu kommer lite teknikbilder på hur jag gjort.



Valt ut mina papper och skurit till hur jag vill att dom ska va.

sen märkt ut vart mina hål ska va, satt fast öljetter.



Limmade spets under som ska synas under knytningen.

När jag tejpade fast mina papper, tejpade jag inte ända ut på kanten

där öljetterna sitter. Detta för att det ska gå att trä dit bandet.

Tejpen är Extra Sticky, alltså starkare,

 så det inte lossnar medans men trär i bandet.

Det är lite trixigt att få till men blir en härlig dekoration och effekt.


Nu är det bara att dekorera resten. 

Lycka till!


Material:

Cardstock

Mönsterpapper

Klippark

Dies

Distress ink

Öljetter

Halvpärlor

Band

Resin

Moulds

Wax

Lim/Tejp

Vektyg




Scrappa Lugnt!

//MalinJson


 

Inga kommentarer: