lördag 25 juni 2016

Metallic Lustre

Minialbum



Jag är helt inne på minialbum och här ska jag visa hur jag har gjort omslaget till detta. Först skar jag till en pappersbit till varje sida. Jag gillar att ha en liten kant utanför mina papper så jag gjorde den lite mindre än vad själva albumet är.
Sedan tog jag fram den embossing foldern jag ville ha och körde igenom mina pappersbitar. Efter att jag fått det mönstret jag ville ha målade jag alla bitar svarta och till det använda jag vanlig akrylfärg.



Jag torkade bort överflödig färg och lät det torka ordentligt.
För att få den effekten jag är ute efter så använder jag Metallic Lustre Gold Rush

Lägg en liten klick av färgen i en blandnings kopp och häll på lite vatten. Här har jag fyllt på med ca 2 teskedar vatten.

Ta en pensel och blanda ordentligt så att du får en fin guldfärg.

Måla dina pappersbitar med guldfärgen och torka bort det överflödiga. Om du skulle torka bort för mycket är det bara till att måla på mer. Vänta tills alla bitar har torkat ordentligt och slipa dom sedan lite med slippapper för att få den slitna looken.
Nu är det bara till att dekorera.
Lycka till och hoppas att ni vill testa på detta för det blir en helt underbar effekt.




Här hittar du materialet jag har använt till detta:



DT/ Johanna




Inga kommentarer: