torsdag 19 januari 2017

Portabelt pyssel

Hej!

Så här i vinter- och skidåkartider tillbringar jag nästan alla mina helger i stugan. Skidåkning, god mat och mys står på schemat, men för den skull vill jag inte missa chansen att pyssla. Alltså har jag ofta med mig lite grejer dit, så att jag kan skapa något om andan faller på. Naturligtvis tar jag inte med mig allt, utan försöker tänka lite innan, t ex genom att ta med kit eller PL-kort och dekorationer som redan är matchade.

Idag vill jag visa ett par olika saker som jag gjort i stugan.


Det första är en kom-ihåg-lista med saker som vi inte ska glömma när vi åker från stugan. Det är några rader som fortfarande är tomma, men dem kommer vi säkert att fylla med fler viktiga grejer allteftersom. Vi har inte haft stugan så länge, så det är fortfarande mycket kvar att lära sig.


Sedan vill jag också visa min pyssel-planner. Eller alltså, det är ett anteckningsblock som jag köpt billigt någonstans och som jag använder för att planera och hålla koll på pysselrelaterade saker. Här ovanför ser du t ex en lista på det material jag använt när jag gjorde ramen till mitt förra inlägg i bloggen.


Och här syns en lista över saker som jag ska komma ihåg att göra den närmaste tiden.

Tanken med boken är att den ska vara enkel, jag kan rita direkt på sidorna eller sätta dit många olika saker för att dekorera en sida. Jag använder washi-tejp för att göra flikar, så att jag lätt kan hitta rätt sida i boken. T ex har kom-ihåg-listor oftast prickiga flikar... :)


Material:


Tack för att du tittade in, välkommen åter!
/Anna :)

Inga kommentarer: