söndag 28 januari 2018

Bra att ha-kort

Hej på dig!

Jag har varit lite frånvarande på sistone. Det blir så mycket mindre tid att sitta med alla fina papper när det är snö på marken och skidorna ropar... Men jag har minsann knåpat ihop ett par kort som kan vara bra att ha.


Det första kortet är ett vanligt kort, 4x5,5 tum, som jag skurit ur slätt vitt cardstock. Jag har dekorerat sparsamt med papper ur Kaisercrafts senaste kollektion Sage & Grace. Bokstäverna kommer från Tim Holtz och finns i ett block med många, många ark. De räcker lääänge!


Kort nr 2 är ett stafflikort som mäter 4x4 tum när det är ihopvikt. Jag har helt enkelt skurit en bit av ett cardstock, 4 tum bred och 12 tum lång, och sedan gjort tre veck, så det ser ut som ett M.



Sedan har jag satt ihop det högra benet på M med den högra vinkeln (förstår du?) så att det blir den delen som kan stå upp. För att det ska kunna stå som ett staffli behöver man ha något som stöd inne i kortet. Jag har både pärlor och en doily. Mitt mönsterpapper kommer från samma kollektion som kort nr 1. Jag har spejsat till det lite med en vimpel som det står kramar på också. Fint va?


Materiallista:
Mönsterpapper Sage & Grace

Inga kommentarer: