torsdag 4 januari 2018

Julen är inte slut, eller hur?

Nu börjar det roliga för dem som gillar att göra layouter. Kanske har du redan beställt hem alla julens foton och längtar tills brevbäraren kommer med ett tjockt, härligt kuvert? Eller så gör du som jag och skriver ut de bilder du vill ha, direkt i skrivaren hemma?

Jag har gjort en layout med foton på två av mina syskonbarn, tvillingarna K & K. På lilla julafton firade vi jul tillsammans, och jag hade köpt temporära tatueringar som alla raskt dekorerades med. K & K petade på sina armar resten av dagen, och lillebror utbrast lyckligt ma-oo när han tittade på sin tatuering i form av en katt.



Mönsterpappren jag har använt kommer från Maja Designs senaste julkollektion Joyous Winter Days (jag har använt dem till flera av mina senaste julkort också). Jag har följt en skiss som jag såg på nätet. Det är ett bra sätt att komma igång, tycker jag, om jag inte hittar inspirationen på en gång.

Allt jag har använt på min layout kan du köpa på Idas Magasin utom snöret, som låg i ett nystan på mitt scrap-bord.

Materiallista:
Duttsvamp till fingret

Inga kommentarer: