lördag 10 mars 2018

Lager på lager

Ibland slår det mig att jag borde göra ett vanligt lager-på-lager-kort. Ett sånt visar jag idag. Inga krångliga tekniker, inte så mycket färg på fingrarna och inget behov av en embossingfön.


Mönsterpappren på mitt kort är tre olika ur Maja Designs nya kollektion Celebration. Den här färgställningen gillar jag, då kan man gå all in med färger på blommor och färglagt motiv istället för att försöka matcha pappren. Jag har använt ganska mycket distanstejp, Distress Ink Walnut Stain till alla kanter, och så klart en massa kugghjul.


Motivet kommer från Gorjuss och jag har färglagt det med mina Copics. I butiken finns en mängd nyare motiv från Gorjuss, både enkla och mer komplicerade. Jag gillar dem för att de är fina utan att vara supergulliga.


Materiallista: 

Inga kommentarer: