tisdag 20 mars 2018

Snabba Taggar

Hallå!

När skaparlusten gör sig påmind men tiden är kort så kan man alltid skapa några enkla men vackra taggar...
Har man bara idéerna behöver det inte ta så lång tid, men oftast är det ju just där tiden tar vägen...
Hur som helst så tar det inte allt för lång tid att göra dom när man väl har kommit dit!


Den ena taggen la jag i en embossingfolder och körde ett varv i min Big Shot. Distressade lätt längst med kanten med en brun dyna. Die-ade ut ett lila hjärta som jag satte på distanskuddar. Fäste ett par blad, tre knoppiga lila rosor, lite bling, några små woodvener och avslutade med ett gräddvitt sidenband.


Den andra tog jag två olika stenciler och drog lite slarvigt med texture paste, strödde slarvigt på lite embossingpulver och embossade med min embossingfön. Duttade ut lite rosa färg från en dyna och sedan skvätte jag på lite vatten. Duttade på lite extra färg med en distress stain. Smockade på en massa blommor, lite bling och woodveners som jag skrev LOVE på med pyttiga stickers. Avslutade med en rosett.
Ta-daa!

//DT Hanna-Maria

Materiallista:
Tag
Embossingfolder
Dies
Blommor och blad
Bling
Woodveners
Band
Texture paste
Stencil
Embossingpulver
Distressdyna
Distress stain
Pyttesmå stickers

1 kommentar:

Gittans Pysselsida sa...

Varifrån kommer detta fina dieshjärta? Jag tittat i shopen men hitta inte.
Hälsn.Inga