torsdag 11 juni 2015

Kort av spillbitar

Kort av spillbitar

Hur många av oss scrappare har inte högvis med spillbitar liggandes?  Små bitar och remsor som ”kan vara bra att ha” men som allt oftast blir liggandes helt oanvända. Den här veckan visar jag ett exempel på hur man kan ta till vara på lite spillbitar.


 Till det här kortet har jag använt överblivna pappersremsor från den färglada serien Hip Hip Hooray. Jag har satt remsorna lite på snedden eftersom jag tyckte det blev snyggast. Att remsorna har lite olika storlek tycker jag ger en rolig effekt. Rundeln har jag stansat ut med en die från egna gömmor och där har ett litet monster fått ta plats. Bokstavsstickers där jag blandar stora och små bokstäver tycker jag ger ett lekfullt intryck. I två av hörnen har jag fäst dekorationer av chipboard för att fylla ut där pappersremsorna inte riktigt räcker till.



Materiallista
Papper
Stickers
Monster, icon minis, doodlebug design
Övrigt

Inga kommentarer: