torsdag 4 juni 2015

Tags med distress stains

Tags med distress stains

Tidigare i våras hade jag den äran att på en scrapträff bli presenterad för en ny bekantskap nämligen distress stains. Det var kärlek vid första ögonkastet, en produkt som kan användas till så mycket. Du kan göra fina bakgrunder, häftiga detaljer och mycket mer plus att den torkar snabbt och det blir så snyggt att blanda olika nyanser. Här nedan kommer jag att visa 3 olika tags där jag använder distress stains på olika sätt (och det finns många fler sätt att använda dem på).





Tag 1
Här har jag använt 3 olika färger av distress stains och typ slagit ner dutten på min tag så det blir en splash-effekt som skvätter lite. Sedan har jag med svart tuschpenna  ritat dit ögon och munnar så blir det små smileys. En utstansad banner och en stuvbit av mönstrat papper samt bokstavsstickers fick bli dekorationerna på denna tag. Jag har fäst en lite större tag utskuren i cardstock i matchande färg bakom min mönstrade tag för att ge en snygg effekt.

Tag 2
Här har jag svept min distress stain lite slarvigt över min tag. Sedan har jag stämplat en text-bakgrund med disstress ink, stämpeln kommer från mina egna gömmor. Denna tag har jag dekorerat med utstansat ”hello” som fått lite stickles på sig, bokstavsstickers, washitejp samt ett trähjärta

Tag 3
Till den här bakgrunden har jag använt flera olika färger av distress stains som jag har duttat ut på ett bakplåtspapper sedan har jag lagt min tag i färgen och dragit runt den lite så att färgerna blandas och det blir en marmorerad effekt. På en mindre tag har jag stansat den söta ugglan som finns i butiken. Ugglan har fått lite wink of stella glitter på vingarna. Textstämpeln kommer från samma kit som ugglan. Den mindre tagen har jag satt fast med en brad som jag hittade i mina gömmor. Lite bling bling längst ner fick bli den slutliga touchen.

Så om du ännu inte provat distress stains ännu så tycker jag att du ska göra det. Man blir som barn på nytt med att kladda och experimentera med färg.
Ha det bra!
Kram Sara

Materiallista
Papper

Färger

Stämplar

Dies

Bokstäver

Washitejp

Övrigt

Inga kommentarer: