torsdag 9 februari 2017

Chakladfodral till alla hjärtans

Choklad är en present som jag aldrig säger nej till. Det är ju både gott och bra för själen. :) Dessutom är det roligt att göra fodral till chokladkakor!


Jag har gjort ett fodral till en chokladkaka med papper från Primas Rossibelle-serie. Själva fodralet är i vitt cardstock. Jag har vikt det runt chokladkakan och markerat var varje veck ska vara, bigat och sedan markerat för nästa veck. Jag skulle säkert kunna mäta och göra en mall, men jag tycker det här sättet är precis lika bra. Jag har satt ihop fodralet med Red Line-tejp, som håller extra bra.


Mönsterpappren från Prima är mörka och grafiska, med gott om accenter i roséguld. Jag gillar kombinationen av gulligt och steampunk. De tre kvadraterna har jag stansat ut med stansmallar ut ett set från Memorybox. Kvadraterna har små stygn på insidan, som ger en extra inramning. Just dessa stansmallar finns inte i webbshoppen, men Karolina och Yvonne är aldrig omöjliga, de hjälper nog gärna till om du vill ha tag på dessa dies.


Jag har inte dekorerat så mycket, eftersom pappren i sig är så mönstrade. De enda dekorationerna jag lagt till är kugghjul som jag limmat fast och ordet LOVE i den minsta kvadraten.

Materiallista


Ska du uppvakta någon på Alla hjärtans dag? En dekorerad chokladkaka skulle väl passa?

Lycka till med chokladfodralen!
/Anna

Inga kommentarer: