torsdag 16 februari 2017

Snabbt och effektfullt kort

Idag vill jag visa ett snabbt och enkelt kort som verkligen inte blir platt fast det inte har en massa lager.


Jag började med att skära till en kortbas på 4 x 5,5 tum (när det är dubbelvikt) av ett kraftpapper. Sedan tog jag en stencil och färgade in den övre delen med Distress Ink - Picked Raspberry. När bläcket hade torkat ordentligt (jag har ofta för bråttom och smetar ut bläcket) tog jag stickles och målade på en del av det färgade området med en pensel (det gör att det inte blir ett tjockt lager glitter utan mer av en diskret effekt).

Jag stansade ut ordet kramar med en av Idas Magasins egna stansmallar ur en spillbit som låg framme på bordet. Sedan limmade jag fast ordet direkt på kortbasen. Här hade jag kunnat säga att det var klart, men jag ville ha lite mer kontrast, så jag satte en bit papper över mitt utstansade ord, tog en annan stencil och färgade in den nedre halvan av kortet med svart Distress Ink. Avslutningsvis satte jag tre glittriga enamel dots bredvid mitt ord.

Tack för kommentaren som uppmärksammade mig på att jag skrivit otydligt om kortets mått! Nu tror jag det är tydligare. :)

Materiallista:


Ha en fin torsdag och scrappa lugnt! /Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

4 x 5,5 tum. Förstår inte, för mig blir det ett ... vykort? Inget dubbelvikt kort enligt förklaringen, utan ett enkelt platt kort.

Anna Karlsson Widmark sa...

Jo, kortet är dubbelvikt. Jag var nog otydlig i texten, då kortet är vikt på mitten, på kortsidan. Tack för att du uppmärksammade det! :D