söndag 29 april 2018

Love is in the air

Hejsan!

Detta är då det sista gästinlägget från mig, Lisa.
Jag har haft otroligt skoj med det material jag fick! 




Nu tog jag de rester jag hade och byggde ihop något nytt.Det är ju så att vi ofta får över små pappersbitar, blommor och lite annat som inte riktigt matchar. Men det är ju lätt avhjälpt med en massa gesso! :)

Grunda ett papper med Gesso, klistra fast en massa små pappersbitar med Multi Media och låt det torka. Efter det kan man klistra fast en massa dekorationer i olika färger. Blommor, ostduk, lite bling och annat. Det gör ju inget att det ser bedrövligt ut först, då du ändå målar över alltihopa med Gesso igen. Det är lite läckert om det lyser igenom lite tycker jag. Man kan liksom ana grundfärgerna.



Sedan hade jag lite blingstenar som fick vara omålade, just för att plocka upp lite av färgerna jag hade målat över. En färgburk hittade jag med som jag strök på ytterst lite av, här och där. Olika Wood Veneers hittar du här.


Det var allt från mig!!
Stort tack till Idas Magasin för denna månad! :) 

Kram Lisa

Inga kommentarer: