fredag 27 april 2018

Våriga pasteller

Idag är det dags för lite mer traditionella kort - inget klet och kladd och inga experiment idag. Det är roligt att variera sig, att göra olika saker. Så till idag har jag gjort två stycken bra att ha-kort med nya papper från Kaiser Craft. Kollektionen heter Oh la la och det är skira mönster i rosa, turkos och brunt. Det finns också fina klippark till kollektionen, som jag har använt på mina kort.


Till båda korten har jag utgått ifrån de två delar av klipparket som jag valt ut som fokus till mina kort. Jag har jobbat med några lager på varje kort, på det första har jag skurit ut en kvadrat av rosa papper som får bli en ram till den utklippta bilden och sedan satt en doily mellan dessa två och bottenpappret.


På det andra kortet har jag istället skurit remsor av samma prickiga papper och satt mellan botten och den utklippta bilden. På det här kortet har jag också dekorerat med ett par avklippta sugrör och ett par rosenknoppar.

Inga kommentarer: