söndag 1 april 2018

Ny gästdesigner hos Idas Magasin

Hejsan i stugorna!


Hoppas du har en fortsatt fin påsk! Idag är det min sista lediga dag, och i morgon är det dags att återgå till vardagen igen. Känns rätt så okej skall jag säga, men så har jag varit ledig i över en vecka med. :D Jag har vilat massor, och är nu laddad för att öka upp tempot igen.

För länge sedan blev det bestämt att jag skulle vara gästdesigner hos Idas magasin, men det har hela tiden kommit en massa saker emellan. Sådant som vi inte kan råda över, men nu är det äntligen dags. Du kommer få se inlägg från mig på söndagarna under april månad.  Det känns jättekul, och jag är hedrad över att de ville ge mig en chans som gästdesigner.

En liten presentation är väl på sin plats kanske? 
Jag heter Lisa Hellström, är 45 år, gift, två vuxna barn samt en pudel som allt som oftast får agera modell på mina alster. Jag har inte så ofta med människor på mina  layouter, utan det blir mest hunden eller naturen. Stilleben gillar jag. Det går att ta fina fotografier av saker som är helt stilla. ;)

Jag har scrappat sedan 2001. Då började jag med ett pyttelitet startpaket från en stor hobbybutik. Sedan fick jag upp ögonen för mail-listor med människor som gillade samma sak som jag. Efter det kom hemsidor, forum och det sista är väl facebok och instagram. 

Min stil är för det mesta väldigt rak och enkel. Eller den är det ibland. Emellanåt kladdar jag galet mycket med mixed media, det roligaste jag vet just nu. Altrar en hel del saker med. Gillar att se en sak förvandlas till något helt annat.

Mitt första alster blir ett ego-porträtt som jag skrattar gott åt när jag ser. Det ser inte ut som jag direkt. :) Fotot är knäppt på en maskerad, och jag skulle föreställa Magica de Hex. Jag har aldrig, och kommer aldrig ha, svart hår i pagefrisyr. Men lite kul får man väl ha åt sig själv när man skaar en layout med en lite kaxig titel! :)






Materiallista: 
Vit cardstock - Bazzill White
Stencil liknande denna


 Tack för idag! 
Lisa
 Min egen blogg heter Scraplivet, och på instagram heter jag Scraplivet.

Inga kommentarer: