söndag 12 augusti 2018

Semesterpysslet

Hej på dig! Det var länge sedan jag visade något här, det har helt enkelt varit för varmt för att sitta inne och scrappa. Men ett kort har jag ändå kunnat göra med ett kit jag plockade ihop i förväg.

Kortet är ett riktigt färgsprakande födelsedagskort med flera lager och många detaljer att titta på. Jag tycker ju om att göra kort man kan titta länge på...





Jag har använt papper från ett och samma block från Papermania som heter In Bloom. Färgerna är starka och klara och mönstren enkla att matcha. I botten har jag valt ett svart papper med vitt mönster, sedan har jag kompletterat med ett rosa och vitt papper och två olika turkosa. Det översta pappret, där jag också satt min födelsedagshälsning, har jag dekorerat ytterligare med lite vit gesso som jag lagt på genom en mask.

När jag kommit så långt som till att jag hade alla papperslager på plats, tog jag en liten paus för att fundera ut var jag ville sätta dekorationerna. Som du ser blev det många olika rosor, några pärlor och självklart också några kugghjul.

Nu när det blir lite svalare och det kanske tillochmed regnar en och annan kväll, tror jag att jag ska hitta tillbaka till mitt scrapbord och komma med många inspirerande alster framöver.

Materiallista:



Inga kommentarer: