tisdag 28 augusti 2018

Mixed media

Hallå!
Nu är väl ändå hösten på G och man känner skaparlusten komma krypande tillbaka!
Idag har jag altrat en tändsticksask av den större modellen.



Jag gick lös med en massa klet och kladd och hade riktigt skoj! Jag började med flera lager gesso på ovan och undersida. Jag blandade i lite färg på sista lagret för att inte bara ha den helt kritvit. Efter det så målade jag ovansidan med crackle paint lite slarvigt och torkade med fön. Jag blandade lite mer färg (samma fast starkare denna gång) med lite texture paste och smetade på lite här och där genom en mask. Embossade den med min fön.



Dekorerade runt om på hela kanten där jag inte hade embossat texture paste med olika sorters halvpärlor. Limmade dit en wood vener ram och några blommor. Lite kugghjul och ett ord "wish" och ett hjärta av trä. Klippte av benen på några brads och limmade dit.



Avslutade med att slarvigt måla det lite vitt med gesso och crackle paint på ordet och hjärtat....
Färdigt!

Såå kul, men nu måste jag lägga mig även om jag skulle vilja fortsätta...

Och ni kommer väl ihåg att ni kan klicka på de markerade orden för att komma direkt till produktsidan hos Idas Magasin?!

//Hälsningar DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: