tisdag 14 augusti 2018

Strandtavla

Hallå!

Inspirerad av sommarens värme, sol, stränder och salta hav gjorde jag mig en liten tavla...


Vi semestrade lite i Danmark i år för första gången och var bland annat till vackra Skagen och Løkkens underbara strand...
Där fick jag lite marin inspiration!


Jag använde mig av en pannå som jag kladdade en massa på innan jag blev nöjd, Gesso som jag färgade in med lite distress spray stain, blandade i lite kopparfärgat embossingpulver och mer gesso. Gjorde en liten bakgrund med en stencil och texture paste. Å kladdade lite till... 
Avslutade bakgrunden med att ta en roller med ojämnt lager stämpeldynefärg och rolla på lite här och där...
Jag stansade ut ett fisknät i min cuttlebug som jag färgade in med stämpeldyna och knycklade ihop litegrann. Använde mitt tacky glue för att limma på lite blandade småpärlor i sandkornsfärger. Hittade en förpackning små supersöta knappar med marint tema som jag knipsade bort öglan på, även måsbrads som jag knipsade bort benen på på baksidan. Snurrade in en trätag (finns i butiken) i lite cheesecloth och limmade på lite blå blommor. Använde mig av några äkta strandfynd från sommaren också i form av snäckor från Danmark. Gjorde en egen liten träskylt av en överbliven kil till tjockare canvastavlor som jag färgade in med distressdyna och skrev på med en brun distresspenna. Avslutade allt med att slänga på lite turkosa halvpärlor och bling sedan gav jag allt en liten dusch med mist. Det känns lite tomt och halvfärdigt men jag hann inte framkalla något beach-igt kort som jag tänkte... det får komma dit i efterskott!


Hoppas du också har fått vara med om något inspirerande i sommar!!!
Och glöm inte att du kan klicka på de markerade produkterna för att komma direkt till sidan hos Idas Magasin!

Kram //DT Hanna-Maria 

Inga kommentarer: