torsdag 23 augusti 2018

Välkommen till världen

En av mina bästa vänner väntar sitt tredje barn och i helgen som var hade vi i kompisgänget organiserat en Baby shower. Det är kanske inte så vanligt att man har baby shower för någon som väntar barn nummer tre, men vi hade aldrig varit på en sån, så vi körde ändå.


Självklart gjorde jag ett kort med en hälsning från oss alla till den nya lilla guldklimpen som är på väg. Jag valde ut papper från Maja Designs serie Vintage Baby. Pappren går i matta färger, mest i blått och rosa. Jag har blandat rosa och blått på mitt kort. Alla papperslager har jag färgat in med Distress Inks Walnut Stain längs kanterna.

Stämpeln med text från Bä bä vita lamm har jag hittat i en reakorg och den passar väldigt bra till babykort, tycker jag.

Som dekoration har jag gjort två kluster med olikfärgade blommor, både stora och små rosor och knoppar och en liten charm i metall.

Materiallista:

Inga kommentarer: