torsdag 3 januari 2019

Tack-tag med Distresser

Distresser är mina bästa vänner i scraprummet! Jag gör allt med dem och de sviker mig nästan aldrig. Gör de det, så är det oftast ett handhavandefel från min sida. ;)

Idag vill jag inspirera dig lite och visa hur du kan göra en tag utan att lägga ner en halv dag, men som ändå ser väldigt arbetad ut. Börja med en tag i din favoritstorlek. Ta sedan en stencil som passar din tag, en distress-dyna och ett infärgningsverktyg och lägg på ett lager distress ink. Jag valde Weathered Wood som första färg.


Sedan tar du en Distress Oxide i en liknande färg (Hickory Smoke) och en annan stencil och lägger på färg över en del av din tag. Typ halva. Efter det tycker jag du ska ta en överbliven bit papper som ligger på ditt bord (en bit av en boksida) och sätta fast på din tag. Helst med både lim och häftklamrar. Ta nu samma stencil som du hade nyss, men en Distress Oxide i en annan färg (Tumbled Glass) och lägg på ovanpå de tidigare lagren. Oxide-färgerna är inte transparenta och kommer att lägga sig ovanpå utan att låta färgen under lysa igenom.


Avsluta infärgningen genom att spraya med lite vatten på din tag så att Distress-färgen flyter ut lite. Torka med en embossingfön om du inte vill vänta. Det går väldigt bra att blanda i lite Perfect Pearl i vattnet för att få lite skimmer över din tag. Det kommer dock inte att synas så bra på bild. 

Gör klart din tag med lite dekorationer som blivit över efter ditt senaste projekt, kanske lite spets, några rosor och lite bling. Sist av allt tar du fram dina bästa silvriga gnuggis-bokstäver och skriver nåt käckt på tagen. 

Materiallista:

Inga kommentarer: