torsdag 2 april 2020

SPECIALVIKT KORT

Hej!

 I dag vill jag visa er ett specialvikt kort.
Detta var första gången som jag gjorde detta kortet, så man kan säkert mixtra till det så det blir lättare med tiden.
Jag hittade en beskrivning på pinterest som jag följde.

Här kommer en bild med mått och beskrivning. Gör den 2 gånger och limma ihop de stora delarna på varandra när alla delar fått mönstrat papper på sig.



När jag hade skurit till pappret och bigat det på de ställen som beskrivningen sa, så kände jag att den diagonala kanten var lite tråkig.
Så jag stansade ut med en kantstans från Martha Stewart. 
Jag satte sedan på de underbara mönster papper från Maja Design. Det var lite trixigt att få till den diagonala kanten. Men jag fick trixa lite så löste det sig.


Bandet som går runt kortet behövdes. Kortet ville liksom inte hålla sig stängt annars.
Jag skar en remsa som var 2" x  9". Stansade ut en cirkel och satte på en bild från Maja designs klippark i samma serie.


Insidan av kortet fick en bild från samma klippark. 
Nästa gång jag gör detta kortet så ska jag försöka göra nån plats för ett meddelande eller en hälsning.

Här följer en materiallista. Klicka på textraden för att komma till produkten i shoppen.




Hoppas ni finner inspiration.

Ha en underbardag!
//Madde

Inga kommentarer: