torsdag 10 november 2016

December Daily, säger du...

Eh, nej. Jag kommer inte att börja med PL. Men jag fick en idé, nåt fladdrade förbi i mitt flöde som jag ville göra min egen version av. Och när jag testar en teknik så vill jag ändå göra en färdig sak, inte bara en kladd, liksom...

Jag tog ett PL-kort och blandade i ordning en härligt åskblå glimmer mist med hjälp av vatten, Distress Re-inkers och lite lite Perfect Pearl. Det är superenkelt! Man tar pipetten ur distress-flaskan, släpper ner två droppar i Mini Mistern och fyller på med vatten och lite Perfect Pearl. Jag rekommenderar att man tar pulvret på en knivspets eller en pytteliten sked, det går verkligen inte åt mycket. När man skruvat på locket och skakat lite på Mini Mistern är det bara att spraya med sin egen, hemgjorda glimmer mist!




Oj, jag tappade visst tråden lite. Jag ville testa att droppa med vatten på en redan mistad yta. Jag tog lite vatten i min pipett och släppte några droppar på mitt torra kort och torkade sedan igen med min värmepistol. Det funkade! Effekten blir att stället där droppen var, blir blekare än området runtomkring.

Sedan var jag nöjd och dekorerade kortet med blommor, stansade spröt och så ordet december och numret 24. Tänkte på alla där ute som gör December Daily och ville i alla fall vara med och inspirera.





Materiallista:

Inga kommentarer: