torsdag 3 november 2016

Julkort, julkort!

Välkommen till ännu en torsdag i julens tecken!

Idag visar jag ett julkort som jag gjort med bara en kortbas, lite distress ink och band... och Deco Foil! Läskigt, eller hur? Inte. Jag har inte provat det förut, men det var lätt som en plätt!


Här ser du en närbild på den delen av kortet som jag färgat in. Om man inte är försiktig, kan man smeta ut distress-färgen ganska länge efter att man färgat pappret...
Jag har satt fast bandet ovanför och nedanför min mönstrade yta med dubbelhäftande tejp och sedan stansat ut God Jul i dubbehäftande tejp och satt fast på kortet.

Sedan tog jag ett ark Deco Foil och gnuggade fast guldet på de klistriga bokstäverna! Det låter mycket krångligare än det var, allt som behövdes var något att gnugga med. En glasspinne fungerar utmärkt.


Här ser du mitt kort i sin helhet. Jag gillar att ha "tomma" ytor på mina alster, det ger mer fokus till de saker jag lagt ner tid och kraft på.

Materiallista:


Inga kommentarer: