torsdag 18 maj 2017

ATC-kort i rosa och guld

Idag vill jag visa några ATC-kort jag har gjort. ATC står för Artist Trading Card och korten är som samlarkort, som man kan byta med andra som också gör ATC. Jag tycker om att göra ATC för att det är ett så begränsat format. Korten är 2,5 gånger 3,5 tum stora (som ett hockeykort) och ska helst kunna förvaras i en plastficka, så de kan inte vara hur bulliga som helst. Korten görs i antingen serier (korten följer ett tema men är inte identiska) eller editioner (identiska kort). På baksidan får man gärna skriva sitt namn och sin webbadress, samt kortets titel och vilket nummer i ordningen det är.


Jag har gjort mina ATC på en bas av vit cardstock, som jag först skar till rätt storlek och sedan färgade in med rosa distress (Picked Raspberry) genom en mask från Tim Holtz. Sedan har jag stämplat med en bakgrundsstämpel från KaiserCraft och svart stämpeldyna. En remsa prickig washitejp passade bra. Efter det valde jag ut fyra dekorationer ur ett kit med matchade dekorationer och limmade fast en på varje kort. Sedan stänkte jag med vatten på korten för att få lite ljusare fläckar i det rosa. Som avslutning satte jag dit två guldfärgade pilar på varje kort.


Utmana dig själv, du med! Prova att skapa i ett mindre format än du är van vid, det ger otroligt mycket!

Materiallista:

Inga kommentarer: