torsdag 1 juni 2017

Kinderägg för vuxna

Ja, alltså de vuxna som inte gillar leksaken i Kinderägget och som hellre vill ha mörk choklad. Som jag.




Jag har gjort två enkla fodral till såna där mörka chokladkakor. De är redan instoppade i en liten kartong, så även om jag sätter fast mitt fodral på kartongen med Red Line Tape så kan man få ut chokladen utan att ta sönder mitt pyssel. Eller så sliter man bara upp paketet. Det kan bero på tillfället.

Jag har skurit till ett mönsterpapper genom att lägga chokladkakan på och rita ett litet streck där kartongen slutar. Orka mäta! Sedan, en remsa Red Line Tape i änden av mönsterpappret för att fästa på kartongen. Efter det vek jag pappret runt chokladen och satte ytterligare en remsa Red Line Tape i andra änden av pappret och fäste ihop mitt fodral. Klart!



Bara dekorationerna kvar. På den ena var pappret så snyggt, så jag satte bara dit washi, några paljetter och kugghjul, utöver den snygga (och NYA) grattis-texten. Den har funnits tidigare, men i en större storlek. På den andra chokladen har jag använt roliga dies, kugghjul, washi, rosor...

Materiallista:

Inga kommentarer: