torsdag 8 juni 2017

Sjung om studentens...

... lyckliga dag!

Jag har gjort ett par studentkort som jag tänkte inspirera med, så har mitt i student- och examenstider. Jag har kombinerat ett av de snygga studentpappren från Maja Design med ett supersnyggt blårandigt papper från Fab Scraps och så har jag kryddat med lite av varje. Så där som när det står i ett recept att man ska "strössla den hackade salladslöken över rätten och servera med en citronklyfta". Det ser lätt ut när nån annan gör det och när man själv ska göra samma sak, tja då blir det som det blir. ;)


Första kortet ut är ett vanligt kort som jag gjort på en vanlig kortbas. Jag har hållit det så enkelt och traditionellt som möjligt, med blått och gult, blommor och band.


Mitt andra kort är ett sk Z-fold, alltså en vikning som ser ut som ett Z när man tittar på det uppifrån.


Jag har tagit ett halvt cardstock, som då mäter 6x12 tum och bigat (gjort veck med ett falsben så det blir snygga raka veck) det på två ställen, så jag fick tre lika stora sidor. Sedan lade jag det lite på sniskan i skärmaskinen och gjorde det hela lite snett, så man kan se de olika sidorna när kortet är ihopvikt.

Det var det, i princip, sen ska man bara strössla på med mönsterpapper och bling. :) På det här kortet har jag färgat in alla kanter med Distress Ink - Walnut Stain.




Materiallista:

Inga kommentarer: