torsdag 22 juni 2017

Sommartider och sommarpapper

Vissa papper kan jag gå igång på och bli väldigt inspirerad av fast någon annan kanske skulle säga att de inte alls är min stil. De fina pappren som jag använt till mina två kort idag är härligt somriga och färgglada, korten gjorde nästan sig själva!


Grattiskortet är gjort på en kvadratisk kortbas. Så himla enkelt! Jag tycker också att de kortbaser man köper ofta är lite styvare och håller formen bättre än de kortbaser man gör av vanlig cardstock. Jag har använt två BoBunny-papper, både fram- och baksida. Alla kanter har jag färgat in med Distress Ink Walnut Stain.


För att kortet ändå inte skulle bli för sockersött har jag dekorerat med kugghjul, rosor, pärlor och en ensam bingoplupp. När kortet var klart drog jag med Platinum-stickles på alla kanter, så att de glittrar och sticker ut ännu lite mer.

Det fina grattiset har jag stansat ut ur ett glitter-cardstock. Jag satte det på kanten av den lilla gröna rutan, så att det skulle bli lite mer kontrast.


Min lilla tag har jag först färgat in med Distress Ink Shabby Shutters, sedan har jag satt dit en bit av samma randiga mönsterpapper som på kortet, med en bit tårtpapper bakom.


Sedan stansade jag ut två cirklar och satte dem med distanskuddar mellan, för att få lite höjd. Jag dekorerade med några rosor och pärlor på tagen också, men höll det mer avskalat.

Tack för att du har tittat och läst ända hit! Kom snart tillbaka för mer inspiration!

Materiallista:

Inga kommentarer: