måndag 19 juni 2017

Nya påhitt

Hej där!
Ber om förlåtelse över mitt sena inlägg av olika orsaker! Den här veckan tänkte jag visa två olika lite "ovanligare" saker jag pysslat ihop. Jag blev sugen att prova på lite saker som jag inte testat förut och resultaten blev jag ganska nöjd med om jag får säga det själv!



Det ena är en flaska med fina former som jag ville prova att dekorera och det andra är en fin kopp med fat som jag ville prova att göra en "floating cup" av. 

Om vi börjar med flaskan så målade jag den med heavy gesso ett par gånger, det hade nog egentligen inte skadat med en tredje om man är lite lat som jag och inte tar bort etiketterna innan...


 Mellan gångerna så gjorde jag lite rinnande struktur med limpistolen. Jag använde Texture Paste efter jag låtit andra lagret torka och en stencil med hål i och placerade lite utspritt, runt om flaskan. Efter detta färgade jag in samma stencils prickar, rinningarna och lite olika ställen runt omkring flaskan med guldfärgad stämpeldyna. Jag hade ett vintage kort som jag ville använda och som jag stansade ut i min cuttlebug. Ett spetsband, en tag som jag färgade in, lite blommor, ett par spröt och några woodveneers. Dessa hade jag sedan lite guldfärgad stickles på som jag smetade ut lite med fingret. Avslutade med några halvpärlor.


Om vi nu övergår till min "floating cup" så började jag med att inhandla en kopp med fat som jag gillade då jag inte hade någon bra i skåpet hemma och letade på en gammal gaffel som jag kunde avvara. Jag böjde till gaffeln i rätt form och limmade den med rikligt med smältlim både inuti koppen och ovanpå fatet.
Därefter limmade jag dit pärlor, halvpärlor, blommor och blad, i en enda röra för att dölja gaffeln och få det att se ut som om koppen "hänger i luften" och häller ut alla pärlorna på fatet... för att dölja märket under koppen (som råkade hamna uppochner) så satte jag dit en blomma och två "diamanter" och sedan målade jag en utpunchad liten fjäril med glossy accents och satte dit som kronan på verket...




Lycka till med att våga prova nya saker! Det är ju så fantastiskt roligt!!! :)
Kram!



Inga kommentarer: