torsdag 5 oktober 2017

Mer jul, ge mig mer...

Ja! Mer jul! Det är mindre än tre månade kvar! Har du varit snäll? Lutat fisken? Kryddat glöggen? Nähä. För tidigt, säger du. Jaså. Men ett julkort och en liten present slinker väl ner i alla fall?


Om man har ett julpapper som man verkligen gillar, men som inte blir ett kort av sig själv, då får man ta fram lite extra kreativitet. Det här pappret med julklappar på är ju fint, men kändes lite svårt. Så mycket mönster, så mycket färg. Jag kom liksom inte längre än att göra en panel till min kortbas. När jag hade funderat lite kom jag på det - julkulor!


Vitt papperssnöre, cirkeldies, stickles... vips hade jag tre julkulor att sätta på mitt kort. Sedan stansade jag Jul (ja, jag stansade God också, men den spar jag till ett annat kort) och kramar i både brunt och vitt, så att det skulle synas mot den väldigt mönstrade bakgrunden.


Ja, visst lovade jag en present också? Du kanske har funderat på att vika egna presentaskar. Kanske tillochmed försökt, men inte kommit längre än till en halv ask, sned och vind, innan du arkiverade den och gick över till nåt roligare. Vet du vad? Idas Magasin har färdiga askar. Bara att vika ihop längs kanterna och dekorera. Inga mått, konstiga instruktioner eller annat avskräckande!



Dessutom går det åt pyttelite papper till att dekorera en sån här ask. Typ en remsa på 1,5 gånger 4 tum. Plus dekorationer. Lätt som en plätt!



Innan vi vet ordet av är det jul och vi sitter där med stickles i håret och hundra stansade julgranar på golvet. Inte i år, eller hur? Våga vägra julkortsstress! Börja redan nu!


Materiallista:
Julkortet:
Snöre finns i fysiska butiken


Presenten:
Färdig ask (finns i fysiska butiken för en femma)


Nu ska jag kanske göra ett julkort till... Ska du? /Anna

Inga kommentarer: