fredag 2 oktober 2015

                                                         Altrad chokladkartong.

                                                                       Hej!

Ibland vet jag direkt vad jag vill göra av ett papper. Så var det när jag fick detta somriga papper, Lovebugs, Sweet heart, i min hand- jag såg en altrad ask framför mig.
Hittade en chokladask som passade precis. Behövde inte ens måla kanterna, de går ton i ton med pappret. Använde Warm red, Cats eye ink pad till att chalka papprets kanter. Dekorationerna har jag stansat ut med dies från Joy: Basic nr. 1 och Vintage border.

                                                                       

                                                                                 
Det ljusgröna pappret till "swirlen" kommer från blocket Hello Spring och till blomman tog jag mörkrött Cardstock.
Bokstäverna, Tiny Alpha Stickers från Kaisercraft kommer från mina gömmor, men i butiken hittar ni White & Chocolate Mini Alpha Stickers. De är likadana, men inte så förtvivlat små.
Skar till ett par bitar korallröda Cardstock till in- och utsidan av botten. Då kan man använda kartongen till förvaring av småsaker när chokladen är uppäten.


                                                                         

                                                                               

Hittade några gamla stjärnformade öljetter och en brad i ljusgrönt i min samling. Tillsammans med en vanlig öljett till distans och ett resårband fungerar de som stängning av asken tillsammans med "flärpen" som redan satt i kartongen,

                                             Monica                                                             

                                                 

Inga kommentarer: