torsdag 22 oktober 2015

Anteckningsbok i mixed mediateknik

                                                                      Hej!

Köpte en anteckningsbok med hårda pärmar i grälla färger som jag ville göra om. Pillade bort spiralen, grundade med Gesso och vit akrylfärg. Sedan gick jag loss med färger, schabloner (stenciler), strukturpasta, embossingpulver och stämplar. Embossingpulvret strödde jag i den fuktiga pastan och värmde med embossingfön. Då puffar pastan upp och bubblar sig. Gillar den effekten. Använde även fönen till att torka mellan färglagren.
När allt var torrt sprejade jag 2ggr med sprejlack för en tåligare yta. Lät det torka ett dygn innan jag satte tillbaka spiralen.



Jag har använt detta från butiken:
Gesso
Distress ink pad: Blueprint och Walnut stain
Distress stain: Tarnished brass och Mermaid lagoon
Distress spray: Brushed pewter
Minimister med vatten
Stämplar- Smallstamps: Dressform och Fairy. Idas egen grattisstämpel.
Stenciler från Heidi Swapp och Joy
Embossingpasta (strukturpasta)
Embossingpulver i vitt, silver och guld

Monica

                                                   














Inga kommentarer: