tisdag 20 februari 2018

Mixed media

Hallå igen!
Idag har jag verkligen gått all-in på klet och kladd! Det är ju såå roligt! Har du inte testat än så vill jag varmt rekommendera dig att göra det! Här är det kreativitet på hög nivå och bara fantasin sätter stopp för vad du kan göra! Och det bästa av allt är att det inte finns några "rätt eller fel"!!! Du behöver inte ens veta innan hur slutresultatet ska se ut!!!


Jag gjorde en tavla! Jag hade som för det mesta bara en tanke om i vilken form jag ville bygga. Jag började alltihopa med att använda tre stycken stenciler och texture paste som jag sedan "blåste upp" med min embossingfön. Sedan började jag bygga grunden, jag ville verkligen ha mycket struktur, så jag limmade olika långa tändstickor i mönster (som jag knipsat av svavlet på). Jag hade några gamla chipboard ramar som låg, dessa använde jag också, den ena delade jag upp i flera bitar och den andra bestämde jag mig för att sätta längst fram.


Jag satte några snören längst med tavlan, några pappsugrör, satte på en massa bling och sedan målade jag allt med vit gesso. Lite gears, några gamla dekorationer som legat oanvända i gömmorna och sedan duttade jag på crackle paint på alla "plana" partier och emellan allt.


Fortsatte  med några små pappersblommor, halvpärlor, charms, diecuts, en gammal lampa, några hjärtformade brads som jag knipsade av " benen" på och limmade fast.


Jag satte in ett vintage kort från ett klippark i min chipboardram och fyllde i den med embossingink och ett vitt embossingpulver och tog fram min embossingfön igen. Efter det så satte jag dit en diecut "today" med guldfolie, en fjäril från samma serie samt en liten rund med ett hjärta på, som jag satte en epoxybubbla över.


Till sist duttade jag lite paint på de stora runda texture paste ringarna, bedazzlade med halvpärlor, bling, några små utstansade fjärilar och avslutade allt med en liten rosa rosett på min chipboard tag. Här kan man pilla precis hur länge man vill och känner för själv! 😁 Det är bara att hålla på tills man blir nöjd eller bestämmer sig för att sluta helt enkelt!


Materiallista:
Pannå
Texture paste
Stenciler
Chipboard
Diecuts
Charms
Gears
Brads
Halvpärlor
Bling
Epoxybubbla
Crackle paint
Distress paint
Gesso
Snöre
Pappsugrör (finns i butiken)
Pappblommor
Fjärilar
Embossingpulver
Embossingink
(En gammal lampa, tändstickor)

Ha det så kul nu!!!
//DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: