tisdag 27 februari 2018

Enkla påskkort

Hallå där!

Den här veckan blev helt upp och ner när jag var ledig fel dag. Så ni får ursäkta mitt sena inlägg!



Jag har gjort två enkla påsk inspirerade kort. Det ena kanske ser ut att ha en komplicerad vikning, men i själva verket är det en die som stansar ut hela kortet i en enda smäll, så det är löjligt enkelt!
Jag hade en rejäl idétorka så jag beslöt mig för att prova en teknik som jag nästa aldrig sysslat med. Färglägga stämplar. Använde flera olika stämplar som jag satte ihop.


Jag använde faktiskt färgade blyertspennor att färglägga med då jag inte ville ha så stark färg. Jag hade ju väldigt stark färg på cardstocken men fick lite vår/påsk känsla av dom. Jag satte en bit cheesecloth bakom och satte dit några gröna halvpärlor, lite blommor, blad och spröt. Satte även dit några papper på de "uppstående" vikningarna.


Mitt andra kort gjorde jag i ett annat format. Ett smalare mer avlångt kort i rosa cardstock med ett jättefint mönstrat påskpapper från Magnoliadesign. Jag distressade runt kanterna med en ganska skarp rosa dyna. Klippte till en banner av samma cardstock och stämplade "Glad Påsk". Distressade även den i rosa. Stämplade två videkvistar, en liten bit cheesecloth under bannern som jag satte med 3D kuddar. Ett gäng rosor, några små pistiller och lite bling. 
Klart!


Materiallista:

Ha så kul!
//DT Hanna-Maria 

Inga kommentarer: