tisdag 27 mars 2018

Ha en Eggstra Glad Påsk!

Hallå där!

Nu brinner det i knutarna om du vill hinna göra något pyssel till påsk!
Själv har jag knäckt ägget genom att altra en påskäggshalva.
Jag fick en idé på helgens scrap och var självklart tvungen att springa ut å handla några saker så jag kunde få prova...


Det var riktigt roligt! Jag gillar ju att prova nya och olika saker.
Jag stansade ut en rund bottenplatta av två bitar kartong som jag limmade ihop. Stansade även ut en bit mönsterpapper som jag distressade kanterna på och fäste överst. Målade utsidan av en halva av ett påskägg med vit gesso, ett par gånger, ägget hade ett rutmönster i milda vårfärger så jag tyckte inte det gjorde något om lite syntes igenom...


Insidan penslade jag med multi medium och limmade på så sätt fast några gamla bokblad. Penslade även på utsidan av bokbladen, över alltihop. Fäste en söt ljusrosa spets runt kanten på ägget. Inuti ägget fäste jag ett vintage kort, från ett klippark, med 3D kuddar. Snurrade ihop lite naturfärgad sisal runt "botten" av ägget och fäste ägget på bottenplattan med lite lim från min limpistol. La lite cheesecloth i botten på ägget och fäste lite blommor. Byggde även lite på höjden med en del ståltråd jag klippt bort från blommor. Stänkte lite brun/kopparfärgad distress stain spray över allt i ägget och la sedan dit ett par små urblåsta vaktelägg.
Blev hyfsat nöjd med min idé trots allt och känner att det här kan man utveckla vidare!


När jag ändå höll på med påskprylar så pimpade jag även ett kuvert. Lite svårt att skicka på posten kanske, men kan funka om det tex är till en present du överlämnar själv!


Jag stämplade en bakgrund av frimärksstämplar lite lagom diskret med en brun dyna. Sedan tillverkade jag en egen tag av ett vitt cardstock som jag distressade kanterna på och satte ett grönt mönsterpapper över. Satte dit några gula remsor och kladdade på lite vit gesso. Satte dit en massa blad och blommor, några utstansade ägg och en rosett av snören. Kladdade ytterligare lite vit gesso på allt och avslutade med några gröna halvpärlor.


Ps. Du vet väl om att du kan klicka på de olika använda produkterna för att komma till länkade produkter på Idas Magasin?! :)

Ha en glad och pysslig påsk! 🐣
// DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: