torsdag 17 december 2020

GOD JUL MED EN DOFT AV KANEL

  

Hej!

I dag vill jag visa er ett kort som har lite extra av allt.

Så här gjorde jag.

Jag började denna gång med att jag föll för det fina pappret från Maja Design. Sedan stansade jag ut en cirkel med snygg kant i vitt cardstock. Under den limmade jag fast en bit av en ostduk. Sedan stansade jag ut en cirkel med "sydd" kant i samma papper som bakgrunden fast baksidan. Den satte jag fast med 3D kuddar. Sedan tog jag några fina röda julstjärnor som jag delade på och liksom petade in lite under pappret. Sedan öste jag på med blommor, bär och kottar. Jag hade kanelstänger i skafferiet som jag band ett brunt snöre runt och toppade den med en mintkäpps-knapp. För att få till det där lilla extra så satte jag dit några glittrande halvpärlor i rött och grönt. plus att jag duttade ut lite silvrigt glitterlim här och var. Jag gjorde en lite "flagga" som jag satte de underbara små bokstäverna på så de bildar orden God Jul i silver. Sen var kortet klart!






Här följer en lista på produkter jag använt.

Klicka på ordet för att komma till produkten i butiken.


Cardstock

Die 

Mönstrat papper från Maja Design.

Blommor

Bär

Kottar

Julstjärna

Ostduk

Mintkäpp

Halvpärlor

Glitterlim

Lim



Hoppas ni finner inspiration. 

Ha en underbar dag.

//Madde

Inga kommentarer: