tisdag 15 december 2020

JULKORT MED RÅDJUR

  

Hej!


I dag visar jag er ett julkort med ett fint rådjur på.


Jag började med att montera 3D-bilden enligt instruktionerna på arket. Använde små fästkuddar för att bygga den lite på höjden. Jag stansade ut den snygga grenen i ett mörktgrönt cardstock.

Det mönstrade pappret är från Maja Design. Jag färgade kanterna med Distress (walnut stain) När jag limmat fast bakgrunden så limmade jag fast 3D-bilden och grenen. Pyntade grenen med små röda halvpärlor. Av en spillbit från det mönstrade pappret så gjorde jag en banderoll med klippta kanter så det ser ut som flaggor. Böjde till den lite för att skapa volym. Fäste de små bokstäverna i guld direkt på pappret. De röda hjärtana är brads som jag klippte bort själva "benen" på och limmade fast dom.

Ett ganska enkelt kort men fint.


Här nedan följer en förbrukningslista. Klicka på ordet så kommer ni till produkten i butiken. 

(med reservation för slutförsäljning)


Cardstock

Mönstrat papper från Maja Design

3D-bild

Gren die

Halvpärlor

Bokstäver

Hjärta

Lim

Fästkuddar


Hoppas ni finner inspiration.

Ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer: