torsdag 10 december 2020

OH DEER GOD JUL

 Hej!

Med bara två veckor kvar till jul så känns det som om många bitar har fallit på plats. Några dagar kvar på mig att posta julkorten. Vill skicka till så många som möjligt i år. Speciellt dom som är ensamma. Dom behöver veta att jag tänker på dom.

Detta kortet är gjort med en enkel specialvikning. Det gör att kortet kan stå upp. 

Jag började med att montera ihop den fina 3D bilden med rådjuret på. Använde överdrivet många små fästkuddar i miniformat. Jag skar till ett fint mönsterpapper från Maja design i ljusbruna toner. Men när jag la rådjuret direkt på så försvann den i bakgrunden lite grann. Så det behövdes något som bryter av. det fick bli ett lager ostduk och en utstansad stor snöflinga. Snöflingan färgade jag med Distress oxide (broken china) och ute i ändarna med distress ink (walnut stain) Pyntade vidare med snöflingor i plast och metall. Satte också några skimrande paljetter. I mitten på det gröna på 3D bilden fäste jag hjärtat som var toppen på en brads. En av anledningarna till att jag älskar papper från Maja Design är att i nedre kanten på pappret så finns det oftast en snygg bård. Som i detta fallet. Den satte jag i den nedre delen av kortet och satte en liten vit bit ovanpå som jag satte de underbara små små bokstäverna. 

Jag gjorde min kortbas  10 1/2 "x 5 1/4" bigade vid 5 1/4" och 7 5/8" då har man fixat de vikta delarna så att man kan limma fast framsidan på koret på den lilla yttre delen av de vikta delarna. Den lilla vikta delen ska alltså vikas neråt.

Gör en passande insida och fäst något som stoppar den stående delen. Jag använde små stjärnor i trä.

Kul med lite speciella kort som är hyfsat enkla.




Här följer en lista på de produkter jag använt.

Klicka på ordet för att komma till produkten i butiken.


Cardstock vit

Cardstock brun

Mönstrat papper Maja Design

3D bild

Ostduk

Snöflinga die (tim holtz)

Distress oxide

Snöflinga plast stor

Snöflinga plast liten

Snöflinga metall

Bokstäver 

Paljetter

Brads (hjärtat)

Stjärnor i trä

Lim


Hoppas ni finner inspiration.

Ha en underbar dag!

//Madde



Inga kommentarer: