torsdag 21 maj 2015

Barnkort

Barnkalas

Den här veckan visar jag ännu ett grattiskort. Denna gång är det ett färgglatt kort till ett kommande barnkalas.

Jag har använt mig av de härligt färgglada pappren från serien ”Hip Hip Hooray” till bakgrund och vimplar. Vimplarna har jag stansat med en die i form av en banner. Det söta monstret kommer från ett stickersark från doodlebug, monstret har fått lite kalaskänsla med en partyhatt som är en tillklippt triangel. Jag har använt 3D-kuddar under monstret för att ge kortet lite mer dimensioner. En cirkel utstansad i kork med födelsedagsbarnets ålder på samt lite stickles på några detaljer ger kortet en glittrig och festlig effekt. Det rutiga pappret och de turkosa bokstäverna kommer från mina egna gömmor men liknande varianter finns att hitta hos Idas magasin.

Materiallista
Papper

Dies

Stickers
Monster, icon minis, doodlebug design

Övrigt
Stickles
3D-kuddar, Foam Pads, JOY
Snöre, websters page
Adhesive Cork, DIECUTS WITH A VIEW-Adhesive Cork Stack.




/Sara

Inga kommentarer: