fredag 29 maj 2015

Layout.

Layout

Då har det varit torsdag igen, tänk vad tiden går fort på våren. Den här veckan vill jag dela med mig av en layout med ett foto som jag haft länge men inte förrän i våras hittat rätt papper till. Det här är en ganska enkel och ren layout där jag låter fotot och mönsterpappren tala för sig själva utan en massa dekorationer.


De fina mönsterpappren kommer från serien Reminisce och min tanke med dem var att klockorna och de romerska siffrorna ska symbolisera det gemensamma ögonblick mellan olika generationer som fotot föreställer. Den mörka cardstocken som ligger under mönsterpappren har en fantastiskt fin yta nästan som marmorerat, en ny favorit på cardstock för mig. Vimplarna har jag klippt till av samma mönsterpapper som de som använts vid fotot. Till höger om fotot kikar det fram en bit av ett PL-kort med hjärtmönster från Project life. Till rubriken har jag använt bokstäver från Sn@p. För att lyfta fram vissa detaljer har jag lagt på lite glittereffekt med glitterpenna från Wink of Stella.  Kantstansen, dies och blomman kommer från mina egna gömmor.

Materiallista
Papper
Cardstock
.Lifetime Reminisce Double-Sided Cardstock 12"X12"
.Hourglass Reminisce Double-Sided Cardstock 12"X12"
.Tick Tock Reminisce Double-Sided Cardstock 12"X12"

Övrigt
Letters Sn@p! Cardstock Stickers
PL-kort , Project life Becky Higgins
Glitter Clear Zig Memory System Wink Of Stella Brush Glitter Marker
Scor-Tape 1/8" double-sided adhesive


/Sara

Inga kommentarer: