torsdag 7 maj 2015

Layout och presentation!

Hej på er!

Det är en ära för mig att få vara gäst-DT hos Idas Magasin under Maj, juni och juli.

Jag heter Sara och är en 34-årig gift tvåbarnsmamma som bor på landet utanför Örebro. Jag har hållt på med scrapbooking i drygt 10 år. Det som fick mig att börja var när min dotter föddes för snart 11 år sedan och vi fick ett hemmagjort kort till henne, då tänkte jag att sånt här vill jag också göra. Men det är nu på senare år när barnen blivit äldre och jag fått ett eget hobbyrum som jag har kunnat lägga ner mer tid och utveckla min hobby.

Till en början gjorde jag mest kort eftersom det gick snabbast när jag hade små barn, jag har även varsitt påbörjat bebisalbum till respektive barn samt vårt bröllopsalbum som ännu inte är slutfört. Nu har det dock blivit mer och mer layouter och jag har även börjat lite smått med Project Life.

Jag är med i en scrapbookingförening som träffas ca 2 gånger i månaden. Det är alltid lika kul och inspirerande att träffa likasinnade och vi åker gärna på scrapmaror tillsammans. Min inspiration hittar jag bland vänner, på internet i bloggar och på Pinterest och ibland poppar det upp små idéer i mitt huvud. Nu hoppas jag att kunna inspirera er.

När jag inte scrappar så arbetar jag som förskollärare med barn som är 1-5 år, vilket är ett väldigt kreativt yrke som passar mig. Jag gillar även att baka, inreda vårt hus, virka samt spendera tid med familjen i vår husvagn runt om i Sverige.



Så vad passar inte bättre en än selfie-layout som första blogginlägg. Layouten är gjord utifrån en skiss jag hittade på pinterest men som jag ändrat om lite i efter mina egna idéer. Eftersom jag har använt papper med mycket färg så valde jag att ha ett svartvitt foto. Den vita cardstocken har jag dubbelchalkat i kanterna, först med rosa och sedan med grå. De mönstrade papprena har jag chalkat kanterna med grått. För att lyfta fram fjärilsbården mer har jag lagt på ett lager med Wink of Stella glitterpenna.

Alla produkter jag har använt hittar ni hos Idas Magasin

Vi ses nästa vecka igen!

Kram Sara


Produktlista:

PapperVit cardstock

Hourglass Reminisce Double-Sided Cardstock 12"X12"

Moments Amy Tan Stitched Double-Sided Cardstock 12"X12"

Rise & Shine, Ella American Crafts-Amy Tan Double Sided Cardstock 12”X12”

Dies:

Fjärilsbård Joy!  Noor Design

Bokstäver och ord:

Blue Smile Wise Word Cardstock Stickers 4"X6" JILLIBEAN SOUP

Letters Sn@p! Cardstock Stickers 6"X8"

Övrigt:

PL-kort, Project Life Becky Higgins Neopolitan

Wink of Stella Brush Glitter Marker

Dubbelhäftande tejp

1 kommentar:

Cath. sa...

Så fin layout! Grattis till gäst-DT-uppdraget, både till dig och till Idas magasin! :)
Kram!