söndag 17 maj 2015

Studentkort

Hej!

Jag fick en beställning på ett studentkort. Det skulle vara stort och ha en ficka inuti att stoppa ett presentkort i. Gärna med spets på, men inte för gulligt. I övrigt fick jag fria händer.



Jag valde att göra ett stilrent kort helt utan studentmössor och svenska flaggor.
Storleken är ca. 16x27cm.
Bokstäverna på framsidan, fjärilen och bladen är embossade med ett superläckert embossingpulver; Frantage Aged Teal.







I övrigt har jag använt:

Cardstock : 
Vitt i olika nyanser
Blue Calypso
Bazzill Smoky






Mönsterpapper från blocket Hello Spring, 
samt ett gammalt Prima från 3krs-lådan.

Bokstäver: Love Letters från DoodleBug

Smallstamps: 
”Love & Hearts” 
 ”Dressform”.

Idas Magasins egen “Handgjord av”-stämpel.










Dies från Joy:
  Basic no.1
 Kvist Vintage.









Mild Lavender Distress Ink pad.


Blommor

Hjärta

Glue Dots





Embossingfolder, spetsdies och kantstans från min egen samling.



/Monica

Inga kommentarer: